info@flexybel.nl | +31 6 55996653
10
JAN
2016

Koffiepraat

comment : 0

Ik kijk er dagelijks naar uit: mijn koffiemomentje. Ik kan er zo van genieten, van dat ene bakkie koffie per dag. O.k. toegegeven: soms twee…. Die koffie verschilt, afhankelijk van mijn (werk)locatie, van een automatencappuccino, een professioneel bereide latte tot een zelf gezette koffie verkeerd met vers opgeklopte melk. Melk… Ik drink mijn koffie met melk, het liefst veel en vers. Daarom drink ik er dus nog maar één per dag. Ik moet immers op de calorieën letten…. Goed, wat ik eigenlijk wil zeggen: iedere (koffie)gek heeft zijn gebrek. Iedereen heeft zo zijn of haar persoonlijke smaak en wensen als het op koffie aan komt.

De mogelijkheid om het individu te kunnen laten kiezen uit producten en diensten die aansluiten bij de persoonlijke behoeften en daarmee als organisatie bij te kunnen dragen aan de gastvrijheidsbeleving, is binnen FM eigenlijk niet meer weg te denken. Een goed voorbeeld hiervan is het aanbod van en dienstverlening rondom warme dranken. Medewerkers willen vaker een goede bak koffie en zijn zelfs bereid hiervoor te betalen. In steeds meer (grotere) organisaties wordt om die reden zelfs een espressobar met barista geïntroduceerd. Toch zijn er nog de nodige (MKB) bedrijven die (moeten) volstaan met de standaard koffieautomaat. De tijd dat deze automaten tegen een betaalbare tikprijs alleen het bekende slootwater produceerden, ligt inmiddels wel achter ons. Dit betekent echter niet dat de kwaliteit van warme drankenvoorzieningen (contracten) overal al de aandacht krijgt die het verdient.

Steek je als organisatie echter wel de tijd en energie in het proces rondom aanbesteding (enkelvoudig of meervoudig onderhands dan wel Europees) dan blijkt er een kwalitatief hoogstaande en betaalbare wereld aan warme drankenvoorzieningen open te gaan waarin standaardisatie en customization binnen één contract mogelijk zijn. Het beste van twee werelden dus, wat leidt tot een hogere klant- en medewerkertevredenheid. En dat is waar het ons als FM’ers uiteindelijk om te doen is: een tevreden klant die optimaal gefaciliteerd wordt om het beste uit zich zelf te halen.

Hoe mooi is het om met goede koffie hieraan te kunnen bijdragen?

Laat een reactie achter

*